12 listopada 2015

Projekt Fotograficzny

Ostatnio mam mało motywacji do robienia jakichkolwiek zdjęć. Głównym powodem jest mała ilość czasu, ale również pogoda, która niestety nie zachwyca. Wiatr, deszcz, chmury i błoto. Mimo to chciałabym pracować nad swoimi umiejętnościami. Dlatego postanowiłam zarzucić sobie kilka celów. Postaram się wszystkie wykonać i pochwalić się z Wami efektami mojej pracy. Mam jednak skrytą nadzieję, iż ktoś się zainspiruje i wykona zdjęcie w wybranym temacie z poniżej wymienionej listy.. Nic Was to nie kosztuje, a możecie wiele zyskać. W końcu praktyka czyni mistrza!

  1. DO GÓRY NOGAMI
  2. FIKCJA
  3. JEDNOLITE TŁO
  4. KOCIE ŻYCIE
  5. KSZTAŁTY
  6. NA SŁODKO
  7. PO ZMROKU
  8. PRZESTRZEŃ
  9. RETRO
10. TRZY PLANY
11. W CENTRUM
12. WYDŁUŻONY CZAS 

Powyższe cele to tematy, którymi chciałabym się zająć. Przeglądając internety dość często trafiam na genialne kadry, które bardzo mnie inspirują i wtedy sobie myślę ,,może kiedyś też zrobię takie zdjęcie".... Jednak zamiast od razu usiąść i pomyśleć nad jakimś porządnym ujęciem - odkładam to na później i w rezultacie sesja zostaje zapomniana. Tym razem postanowiłam podwyższyć sobie samej poprzeczkę i z góry wypisać tematy na blogu (publicznie), nad którymi chcę popracować. W ten sposób będę miała więcej motywacji..
O co więc chodzi z moimi tematami i jak rozumiem powyższe hasła? Otóż nasza wyobraźnia jest na tyle szalona, że każdy widzi inaczej dany temat. I to jest bardzo ciekawa inicjatywa - pobawić się świadomością i zaskoczyć każdego efektem końcowym. Za przykład wezmę punkt nr 4. Jak większość ludzi wie - koty to dziwne stworzenia. Jedne są strasznymi leniami, inne zachowują się jak prawdziwi arystokraci, a jeszcze inne są typowymi niszczycielami. Jedni widzą kochanego i puszystego tygryska, a inni istotę siejącą (domową) zagładę.

Myślę, że miesiąc czasu wystarczy na realizację tych postanowień. 31 dni na 12 zadań to idealny wymiar czasu, nie za mało, nie za dużo - idealnie. Co jakiś czas będę udostępniać fotografie tutaj, jak również na fanpage'u. W ten sposób będziecie mogli na bieżąco śledzić moje rezultaty. Natomiast 12.12.2015 roku na blogu pojawi się post podsumowujący i szczegółowo opisujący wszystkie zdjęcia, które będą dotyczyć tego projektu.

Jeśli któryś z tematów Cię zainteresował - śmiało - przemyśl kadr, złap za aparat, zrób zdjęcie, pobaw się w programie i pokaż je na swojej stronie. Będzie mi bardzo miło, jeśli Cię zainspiruję :)
A jeżeli podejmiesz się któregoś z tematów to proszę o link do bloga/fp, na którym będę mogła śledzić Twoje poczynania :)


7 komentarzy:

  1. Przyznam szczerze,że takie wyzwania przyciągają mnie jak magnes :P Jeśli tylko czas (i pogoda) pozwoli z chęcią przyłączę się do tej inicjatywy :) Tymczasem trzymam kciuki aby i Tobie udało się zrealizować wszystkie założenia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przymierzałam się do kilku różnych wyzwań, zawsze kończyło się podobnie - były plany i wizje, ale w efekcie nie robiłam nic. Ale za to Twoje postępy w tym kierunku będę śledzić, żebyś dotrwała do końca! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Sam nie mam motywacji, co widać po moim blogu, acz zamiar mam w końcu ukończyć projekt z Trójmiasta oraz ostateczne podejście do Nikiszowca (w kolorze, co chyba będzie jednym z niewielu jakie stworzyłem). Niemniej jednak zmotywował mnie teraz i ten post z wyzwaniem, jak i chęć wypróbowania techniki tilt-shift używając mojej Alphy z przystawieniem ręcznie dwóch Heliosów które posiadam. Postaram się coś ustrzelić, dam znać jak się uda i wrzucę. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajne tematy foto są na jestrudo.pl - tam też są wyzwania, np. kilka dni temu skończyło się Jesienne wyzwanie fotograficzne :)
    pies-aktywny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo dobry pomysł, sama czasem nie mam motywacji. Jakiś czas temu u siebie dodałam zdjęcia z kociego życia wzięte, może coś cie zainspiruje :) http://photeve.blogspot.com/2015/09/time-for-cats.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam takie wyzwania! Chociaż czasami ciężko mi się zabrać i wykonać te kilka fotek ale jak już pokonam lenistwo i wykonam ujęcia jestem mega zadowolona z siebie, tak samo uwielbiam oglądać u kogoś takie wyzwania! :) - genialny pomysł :)
    Może tak przy okazji zapraszam do mnie, prowadzę bloga na którego dodaje swoje ujęcia, znajdziesz chwilkę aby ocenić i dać kilka rad?:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super pomysł :) Też muszę kiedyś zabrać się do takiego wyzwania :) Powodzenia :)

    http://persevering.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń